09 Mart, 2008

Sana Göre Tesadüf!

Cuma günü Beşiktaş kötü oynadığı maçta Bobo'nun son dakika golüyle 2-1 kazandı Ankara'da. Ertesi gün de Galatasaray -bana göre kötü futbolla- Kayserispor'u 2-0 ile geçti. Her iki maçın da tamamını izledim. Ama aklım, Galatasaray-Kayserispor maçı sonrası Adnan Polat'ın Lig TV'deki açıklamalarına takıldı. Kendisi Beşiktaş'ın bu sene birçok maçta son dakikada bulduğu şans golleri ile galip geldiğini ama bunun daha fazla devam etmeyeceğini ifade edip, bakalım daha ne kadar sürecek diye ekliyor. Galatasaray'ın 2005/06 senesindeki şampiyonluğunda oynadığı maçlara baktım teker teker. Galatasaray 83 puanla şampiyon olduğu o sezonda, 90+ 'da attığı gollerle 4 galibiyet 1 de beraberlik yakalamış. Fazladan 9 puan eder bu. Vestel Manisa'ya son 5 dakikada atılan 2 golle alınan 4-2'lik galibiyeti saymıyorum bu arada. Fenerbahçe 81 puanla 2. sırada bitiriyor ligi aynı sezon. Galatasaray'ı şampiyon yapan o son dakika golleri yani. O zaman buna; "inanç, maçı bırakmama, kenetlenme, çaba, azim" diyenler, bugün Beşiktaş'ın son dakika gollerine şans golü diyorlar. Kazı kazandan çıkmıyor o goller, gidip kendin atıyorsun! Neyin şansından bahsediyorsun. Üstelik senin ne farkın kaldı o zaman UEFA Kupası'nı tesadüfen aldığını söyleyenlerden. O zaman tişörtler basmadınız mı; "Size göre tesadüf, bize göre söke söke, sen rüyanda görürsün, kupa bizim müzemizde" diye. Biraz tutarlı olun diyoruz, çok şey mi istiyoruz.


Yok biz haksızsak, Adnan Polat çıkıp bunlara da şans desin;
---------
12/08/2005-Ankaragücü 0 - 1 Galatasaray (90' Ümit Karan)
26/08/2005-Gaziantepspor 2 - 2 Galatasaray (90' Hasan Kabze)
15/10/2005-Erciyesspor 1 - 2 Galatasaray (90' Hakan Şükür)
22/01/2006-Konyaspor 0 - 1 Galatasaray (90' Aydın Yılmaz)
07/05/2006-Beşiktaş 1 - 2 Galatasaray (90' Hasan Kabze)
---------
Bu sene; Nonda'nın Denizli'ye, Ümit Karan'ın İstanbul Belediye'ye, Servet'in Gaziantep'e, Serkan'ın Trabzonspor'a attığı son dakika gollerini de hatırlamak lazım arada. Adnan Polat gibi söylemek gerekirse, bu sene uzatma dakikalarında şanslı Beşiktaş 8, inançlı Galatasaray 6 puan kaptı.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ben daha pozitif baktım olaya. "sanki lig lideri olan takım çok da emin adımlarla sonuca gitmiyor" yorumunu dile getiriyor diye düşünmüştüm. hatta aynı konuşmada beşiktaş taraftarına övgüsü hatta kendi takımının taraftarına sitemi de var adnan polat'ın..

tabii galatasaraylıyım. bir beşiktaşlı olsam ne konuşuyor böyle bu adam diyebilirdim. ne bileyim pozitif yönden bakmadıkça gittikçe sarpasarıyor bu ülkede futbol işi.

ugur parildak dedi ki...

abi anlamiyorum son dakika son saniye gollerini takanlari.. 90 dakika degil mi yani bu futbol? ha 10. dakikada atmissin ha 90 da ne farki var ki? bunun icin degil mi + lar oynaniyor, basketboldaki gibi süre bitince tak bitmiyor oyun..

dandik aciklamalar bunlar. hic prim vermiyorum..