31 Mart, 2008

Hakkaten Teka'ymış

Dünkü Real Madrid - Sevilla maçını izlerken evdekilerle bir muhabbet döndü ve saçma bir şekilde 10 sene önceki tartışmamız bir anda yeniden alevlendi. "O dönem Real Madrid'in formasının önünde ne yazıyordu?" İteka, İeka, Teka... Elimizdeki seçenekler bunlar. Ben İeka olduğuna canı gönülden inanıyor ve onu tutuyordum 10 sene önce, dün baktım hala sözümün arkasındaymışım. Bizim oralarda mahalle maçlarında adettir, herkes kendine bir futbolcu ismi seçerdi. 96'daki turnuvanın sürdüğü günlerin birinde kardeşim maç başlamadan önce; "Ben kim olucam?" diye telaşla sordu, ben de; "Suker ol, süper adam. Hırvatistan'da oynuyor" dedim. Çocuk o gün Suker oldu, sonra balatayı sıyırdı. Real Madrid onu Sevilla'dan aldı. Kardeşim de duvarlarında boşluk kalmayacak şekilde Real Madrid posterleri, fotoğrafları, gazete küpürleriyle doldurdu, annem odaya her girişinde badana dökülecek diye hüzünle baıyordu odaya. Ne zaman İstanbul'a gelsek hemen bi Real Madrid forması alıyordu herif. Eflatun, beyaz artık ne bulursa. Omuzlarında çakma Kelme patileri ve önünde o meçhul yazı. Elimizdeki formaya bakıyor ama yine de anlamıyorduk ne yazdığını. Dünkü muhabbetin üzerine yıllar sonra açtım baktım bugün, meğer 10 yıldan fazladır yanılıyormuşum. Mutfak malzemeleri satan Teka diye bir firmaymış gerçekten. Bu arada geceleri yatarken Suker'i hatırlayayıp "Acaba şuan napıyordur?" diyen varsa söyleyelim, Zagreb'te kendi futbol okulunda yeni yetenekler yetiştiriyormuş. Hırvatistan bi Suker daha çıkartır mı? E zor biraz.

Hiç yorum yok: