19 Şubat, 2008

Claudio Paul Caniggia


Blogun en üstündeki o Artjantin formasının sebebi bu adamdır. Biz Alman kale, 9 aylık oynarken öyle her haftasonu televizyonda farklı liglerden 20 maç falan yoktu. Ancak çıkartma kitaplarından, sakız kağıtlarından takip edebiliyorduk dünya futbolunu. Bir de birkaç yılda bir düzenlenen uluslararası turnuvalar. Caniggia'yı ilk kez sakızdan, cipseten çıkan oyun kartında gördüm. İtalya 90'da izledim sonra. O 23 yaşında artist bi adamdı da ben daha küçüktüm. Aklım başımda bir halde tekrar izlemek için Amerika 94'ü beklemek zorunda kalmıştım. Neydi o Nijerya'ya attığı gol. Hastası oldum her daim. "Saçını kes" dediler, kesmedi. Milli formayı göremedi uzunca bir süre. 2002'de Dünya Kupası'na çağırıldıysa da oynamadı, İsveç maçında yedek kulübesinde otururken kırmızı kart görme başarısı gösterdi.

Bazısı Cani, biz Kanijja, Arjantinliler ise "El Pajaro" (Kuş) der. Gördüm ki Çinliler de "Rüzgarın oğlu" anlamına gelen "El Hijo del Viento" diyorlarmış. Çinliler Caniggia'yı nerden tanıyorlar orası muamma. Guns'n Roses vokalisti Axl Rose'a benzetip "Axl" diyen bi tayfa da yok değil. Herkes kendine göre betimliyor işte. Bana göre; hayranı olduğum o Arjantin Milli Takımı forması ile süper bi ikiliydi.

Hey aslanım be, o kadar hızlı ki kendisi bile zor yetişiyor. Çinliler boşuna demiyor "Rüzgarın Oğlu" diye.

Hiç yorum yok: