01 Nisan, 2008

Boşver Gitsin


Daha önce bir anket yapmıştık blogta ama sonucuna dair bir yazı yazamamıştım. Gecikmeli de olsa onu yazalım bari hazır yeri gelmişken. "Türkiye'deki rakiplerinizi Avrupa maçlarında destekliyor musunuz?" şeklinde bir soru vardı ankette. Saolsun 57 kişi katılmış ve 40'ı "Hayır desteklemiyorum" derken, 17'si de "Evet destekliyorum" demişti. Yaklaşık %70'e, %30'luk bir oran. Açıkçası ben bu kadar çok "Evet" beklemiyordum. Dün akşam spor kanallarına Sabiha Gökcen'e inen Chelseali futbolcuların görüntüleri yansıdığında küçük bir grup Galatasaray tarafatarı da vardı kadrajda. Maksat herkesin safhı belli olsun ama zaten büyük ölçüde belli. Beşiktaş ve Galatasaray maçlarında gördüğüm Chelsea formalılar, açılan Sevilla ve Chelsea pankartları da gösteriyor ki Fenerbahçe'nin bu turda elenmesini isteyen çok. Bu durumda diğer takımlardan biri olsaydı aynı şeyi isteyecek Fenerbahçeliler de olacaktı elbet. O anket yapıldığı sırada Aceto ile konuşuyorduk, şunu sordum; "Abi bizde medyadakiler ağızlarından ""ülke puanı, Türkye'nin gururu, hepimizi temsil ediyor"" gibi laflarını ağızlarından düşürmezler böyle maçlarda. İspanya'da, İtalya'da medyanın böyle bir tavrı var mı?" diye. Muhabbetin özeti; Yokmuş orada böyle muhabbetler, "düşmanının düşmanı dostundur" hikayesi yani. Tam da o sırada, Atletico Madridli Agüero'nun, Real Madrid'in Roma'ya elenmesi sonrası, sevindiğine dair açıklamaları geldi Aceto'dan. Bununla ilk kez de karşılaşmıyoruz üstelik, televizyonlara yansıdı mı bilmiyorum ama en son Beşiktaş-Fenerbahçe maçı sonrası tünele girerken bize dönüp eliyle 8 işareti yapmıştı Lugano. Her zaman olmuştur birçok ülkede ezeli rakibin karşısındaki takımı desteklemeye yönelik pankartlar, formalar, atkılar vs... Dün akşamki Galatasaray taraftarına ilişkin de; bence Chelsea'yi desteklemeleri, bugün Ulusal basının attığı başlıklar gibi "Yazık, Ayıp" falan değil ama o şekilde kalkıp oraya gitmek de kendilerini küçük düşürmekten fazlası değil. O görüntüyü gördükten sonra kiminle konuştuysam, "Abi adamların kendilerini düşürdüğü duruma bak" diyorlar. Yarın geceye gelince, bana göre işin ucunda ezeli rakibin varsa, bırak kaybetsin.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

aynen katılıyorum.evet galatasaraylıyım ve yarın akşam tüm kalbimle chelsea'yi destekleyeceğim fenerin fark yemesini isteyeceğim fakat havaalanında karşılama gibi salakça bi durum yaratılması bize hiç bi katkısı olmayacağı gibi feneri büyütmekten başka bişey yapmaz.sevilla'yı eleyen bi takım başarılıdır kabul ediyorum ama istemiyorum,fenerbahçe'nin hiç bi alanda başarılı olmasını istemiyorum.yarın oynanacak olan maç şampiyonla ligi finali de olsaydı yine chelsea'yi desteklerdim.kimse sosyal mesaj kaygısı gütmesin yok ülke puanı,yok aynı ülkenin takımları diye.uefa kupasını yenilmeden kazanan ilk ve tek türk takımının başarısını tesadüf diyerek geçiştirmeye ve taraftarını uyutmaya çalışan bi başkanın yönettiği türk takımını tabi ki desteklemeyeceğim.